About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Friday, October 15, 2010

macam ni la hidup =.=

luahan rasa emy'n at 9:35 PM
KHAMIS, 14.10.10

TAXI

nak balik umah.. ye, almost a month da kt kl ni.. ok, so cam biase la kan, amik cab n LRT smpai bukit Jalil.. this time dpt taxi yg ok la. pakcik tu peramah gak.. mmg jenis yang suke berborak kan. mule2 die tye lebih kurang cmni..

"g mne bawak beg besar? balik umah ke?"
"a'ah pcik, blik kg..'
"kg ktne?"
"Johor"
"katne? muar?"
"xlah, Kluang"

see. tye spatah jawab sepatah kot.. huhu.. maaflah pakcik, saya x peramah sgt..
byk jugak la yg pakcik tu katekan.. yg paling aku ingt pasal ni haa..
ape yek.. aaa.. alamak, x ingt plak ape. tp psl cinta. kehidupan suami isteri :P jeng3..
hehe.. jgn salah sgka.. die just pesan je, kalo bercinta tu xyah la lame2.. 6 bulan je terus kawen..
lepas tu insyaAllah bahagia.. mcm die da 39 tahun hidup ngn wife die.. :) nasib je la pcik tu xtye aku ni da ade pkwe lom.. haha.. bukan pe, kalo die tye, nk je aku jwb dgn bangga

"sy lom ade pakwe lg la pakcik" hee.. dlm hati je la ckp cmtu.. sbb die xtye kan.

act, btul gak ape die ckp. "skrg ni tgok brcinta bertahun-tahun pastu kawen da xde prasaan da" =.= that's what he said.. erm, byk sgt kes cerai skrg ni.. tgok org dulu2 xknal pon time kawen, tp alhamdulillah bahagia n sejahtera smpai akhir hayat kan :')

( berharap camtu skrg ni :D huhu.. btol la kan, cinta yang halal tu sememangnya diredhai n diberkati... yg smemangnye perlukan ikatan sah )

byk lg sbnarnye yg die tye. minat jd cikgu x? nape balik ari khamis? hehe.. sbb jumaat xde kelas la pakcik :B

LRT

ok, smpai da LRT. kejap je smpai b.jalil.. harge pon seringgit je kan.. dlm ni xde ape sgt kot nk cite, cume aku xduduk je la, walaupun ade seat kosong.. xpe, blom penat.. huhu

STESEN BAS

byk kali da g bukit jalil ni.. erm, cam biase aku beli tiket on the spot.. =.= kebiasaan aku tiap kali balik ( sbb yakin masih ade tiket) mase tu jam almost 1.30 pm. aku pon brniat la nk amik bas kul 1.30. tapi mcm mne ntah bleh plak g kt akak yg keje tye2 destinasi ni (die yg tye aku dulu). then, terfollow plak die,

"bas g kluang kul 2 la dik, kalo ade skrg akak bg skarang"

aku ni pon ntah nape mls nak g kaunter lain, terus je la stuju ngan cdgn akak nih..

"bas five stars ea kak. satria xmo" ( sbb satria byk bas lame =.=)
"ok, platform 2 k. 25 ringgit.."

jam mase tu bru 1.30. adeyh.. trpkse la mnunggu kan. aku da xsuke mnunggu skrg ni. penat. bazir masa. da plak nnt mak nak jmput kt bndar ( coz mak ade seminar kt prime city) so, aku msej mak btau yg bas aku kul 2.. kire2 t smpai kul 5.. (hope mak tggu la kejap, wlaupun mak abes pukul 4.30 =.=)

tggu punye tggu punye tggu,, aku pon g la dekat bas tu. xde owg pon, jam almost 2pm.. ade la bbrape org tggu.. ni haa bas nye.. five stars~




banyak betol org luar (org bangla) ak rase cam x slamat tau time ni.. erm, mcm pndatang di negara sndiri =.= fuhh.. time tu ade sorang mamat nih tegur.. hmm, nk xnk je jwb.. adess, sori la encik, sy bukan peramah.. n sy xmnat kt encik la.. haha.. sengal tol.. last2 aku blah, dok blakang2 ckit.. sori lg skali. kalo awk ensem pon sy xnk berbual (just puji dlm hati je)




ni tiket yg aku beli dari akak td.. hmm :( konon bas kul 2 tepat. 2.20 baru pintu bas bukak.. adeyh.. :/ kebengangan yang amat aku rse. ish2.. aku pon naik, amik seat n duduk.. time tu berpusu-pusu orang asing masuk. =.= aku mmg xselesa la.. terus tukar tmpat dok depan ckit. wlaupun bukan seat aku lantak la kan.. xnk dok dekat2 ngn diorg tu (pndang org semacam jek) :/

DALAM BAS



hmm.. tgok2 jam da 2.30.. adoyai, camne ni? nk cpat smpai, xnk la mak tggu aku lame2 kan.. adeyhh.. bengang sungguh aku rase time ni.. si driver lak sibuk tggu bas penuh.. aku pon call mak..
" da katne tu?"
"belom jalan lagi la mak.. lmbat la"
"laa.. bile smpai tu, mak balik dulu la kalo cmtu" (tibe2 aku rase nk nangis)
"xpe la, mak xyah tggu, nnt mimin amik bas n taxi je smpai umah" :'/

makin bengang.......................................
(aku kutuk2 bas ni dalam hati) haish!

akhirnye ade la dlm 20 lebih pnumpang, bas tu pon jln.. da 2.45 mase tu.. lame gile aku tggu kt bukit jalil tu.. adoi, mmg hati bengkak =.=



muke stress+ bengang+ sakit hati ~

dlm prjalanan jugak, masuk 1 mesej dari psangn ISL ku.. hah? npe plak ni? (hati berkate-kate lepas bace mesej tu) adoi la,, hmm.. =.= mcm2 la, sem lepas xplak cmni, tbe2 sem ni cmni plak.. (menitis air mate tau) hemm.. da la, xmo reply mesej.. xtau nk ckp ape.. mls nak fikir.. fikir nk cpat smpai je.. takut xde bas je nnt nk masuk dalam.. (kecelaruan emosi) =.=

spanjang perjalanan tu ade gak tido.. hmm.. tp gile la bas ni, berhenti lame gile.. yg aku xtahan tu, smpat g berhenti kt yong peng.. time ni da 5.11 laaa!!!!!!!!! lame plak tu.. konon je kate 10 minit tp lebih =.= adeyh.. dugaan betul naik bas ni.. tibe2 aku tringat yg mmg bas five star brhenti kt cni. dulu penah naik sekali.. ( nape la x ingt awal2 kan ) =.= lemah tol rsenye.. da tu, bleh plak budak2 laki ni keluar bas, ( bijak la tu ) isap rokok. tp dekat je ngn pintu bas.. asap pon msuk dlam bas.. WTH betol la diorg ni.. adeyh.. aku bnci betol asap rokok.. (menyumpah lagi dalam hati) haish!

tgh sedey2 n benci tu, mak call..
"min katne tu?"
"dekat yong peng"
"owh, nnt da smpai call mak, mak abes lewat la.. 5.30 baru abes. mak tggu kat cni" :')

erm, lega. tp bnci sbb bas tu lmbat jln.. tp syukurlah ayer hitam n yong peng tu x jauh sgt. 5.35 da keluar tol ayer hitam.. tp stengah jam jugak nak smpai stesen bas kluang tu.. xpe la, sabar! mak akan tggu.. :D snang ckit balik.. xyah nak lari2 cari bas tata =.=

ok, kul 6 cmtu smpai la kat stesen bas.. alhamdulillah selamat smpai wlaupun myumpah-nyumpah dlam hati (sedey tau :/) cepat2 beli tiket balik plak.. hari ahad, jam 12.30.. hmm.. KKKL yg paling best. lpas beli tu terus masuk the store sbb mak kat dalam. nga jalan2 kt ctu..
kmudian hepi jumpe mak, salam n cium :')

smpai umah plak kul 7.05 minit.. da mgrib da mase ni.. seronok, rindu rumah.. n rindu gak kat budak due ekor ni.. ehehe :P




ni tua.. kucing jantan.. dari kecik die dok cni, dok kt blakang, kat luar umah.. erm, syg die.. :P comel.. suke sgt masuk umah nih.. pntang bukak pintu,, hehe



ni adik tua, selupat (suke ati aku je bg name kan) ni pon comel jugak.. tp garang tau.. suke gurau gigit2.. hehe.. :P senang ckit hati main2 ngn kucing nih..

malam plak, dok tgok tv je keje aku.. :P best betol,.. mcm2 ade..

JUMAAT

blackout oh! pg2 lepas mak ayah g keje, aku tido la balik.. sedar2 pon coz kipas da berhenti berpusing.. jam 9.30 pg time tu.. n terperasan mesej gak dari partner ISL ku mgatakan abaikan mesej smalam.. hurm :') still x balas mesej.. maafla kawan, sy xtau nk balas ape..
rimas da...adeyh.. kne bgun la tu mksudnye.. hehe.. cam biase, housekeeping, jadi suri rumah jap ;) n then masak pisang goreng n smbal kicap for bekfes.. sarapan la tu kul 11 kan.. :P ehehe.. ikut sedap rase sudah..

erm.. stil xde karen smpai petang.. aku pon habiskan mase bace novel yang aku beli hari tu.. 9 nyawa by ramlee awang murshid. best oh! start kul 1 aku bce. kul 5.30 abes da.. ish2.. xleh nk smpan2 lagi dah tu.. hehe. then kul 6 kuar jmput adik kt simpang renggam.. yup, kene jmput coz sabtu die ade kelas darjah khas.. :D and then pegi beli sate. seronok betol.. dpt mkn sedap2.. hehe..

skrg da xblackout lg.. sbb tu leh tulis entri ni.. hehe.. k, esok sbtu, mase untuk wat keje yg banyak.. fuhh.. ahad balik da,, k.. hope KKKL x mgecewakan :)

till then~ daaa

4 kata-kata:

airul_chobits said...

nak bace novel tu!! huhu..pinjam la emy..hakhak

iszieylyanziy said...

mak aii,,,panjangnye entry syg oi,,hahha,,,seb bek xbosan,,hehe,,terminal bukit jalil!!! rindu,,heehhe

emy'n said...

airul: nak bce? huhu..insyaAllah ea nnt kalo free..

emy'n said...

is: pnjg kan.. hee.. slalu wat pendek2 je kan.. saje ni pnjg2 ckit.. :D jom2 g bkt jalil ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review