About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Thursday, October 28, 2010

mimpi pelik

luahan rasa emy'n at 1:02 AM
salam,

orang kata, mmpi tu mainan tidur.. ade jugak kate mmpi tu kadang2 deja vu.. n mmpi juga bleh bg petanda kt kita kan.. so, nk share ckit pasal mmpi yg ak alami pada jam 10.00 pagi smpai 12 tgahari pada 27.10.10.. huhu

nape smpai kul 12 tgahari?? ish2, truknye aku xbgun2 ni.. (bgun pon sbb ana ketuk pintu) hehe.. act, kul 8.20 da bgun (tido lepas subuh) coz ade announcement pasal fogging asrama.. tp tggu punye tggu punye tggu xde pon masuk blok D ni.. :/ adeyh.. agk2 dlm kul 9.30 gitu, aku baring balik kat katil.. punye la malas nk wat keje *_* ish3...

jadi, bermula lah mimpi di siang hari.. ececeh :P

aku berada dlm sebuah bilik tidur yg cantik n besa. lengkap ngn katil queen n komputer. mase tu ade 2 org classmates ku yg lepak2 sekali. situasinye mcm kt umah.. kwn stay umah untuk wat keje projek.. kami lepak2 je time tu..
lepas tu ntah cmne aku berada kat tmpat len, mcm kt koridor or lobby hotel, dgn kapet wrne merah.. ade adik aku mase tu. n mak aku plak dgn kwn die, nga borak2.. aku pon saje la nak nyakat adik aku yg sorang tu. aku pun balut badan ngan selimut, slimut wrne biru yg mmg aku pakai kt asrama ni.. erm... tibe2...

dtg sorang guard ni, (pkai spek hitam n sweater kulit hitam) smbil bawak walkie talkie.. menuju kt aku. die kate aku da curi selimut *_* haish.. selimut ku, xkn la aku curi plak tibe2 kan. lepas aku da kne tangkap kt ctu, ramai plak org yg dtg.. untuk cek slimut tu.. aku pon termangu-mangu la , sedih :( mak ayah aku pon ade time tu. smbil diorg cek2 tu, aku sibuk la defend diri sndiri. btau yg slimut tu dari zmn abg aku da ade.. siap ade nme diorg lg.. (yup, mmg ade nme diorg kt slimut dlm mmp ni) time tu jugak aku stat nangis2.. (act, otak aku bg signal da yg tu just mimpi, tp mate xmo bukak) time tu jugak da mule rse sesak nafas ckit.. ye la, aku dpt rasekan mimik muke aku time tu =.= oh..

dlm diorg cek2 slimut tu, ade la sorang akak tu tunjuk tag 'SALE' yg ade kt selimut. *_* gile, cmne tibe2 ade tag? lpas tu plak ade sorang lg org pmpn soal2 aku. die kate maklumat aku xde kat matrik. huh, matrik? was she said matrikulasi? *_* yup, die mmg ckp psl matrikulasi smbil tunjuk kt name tag yg aku pakai.. lah, aku pakai name tag upenye.. name tag matrik pulak tu. ak pon jwb yg da lame aku tggalkan matrik tu.. sbulan je dok sane.. mestila maklumat da xde.. erm..

die pon blah, n aku pon balik umah dgn mak ayah aku.. sedih :( selimut da xde. n aku akan didakwa sbb mencuri selimut.. huhu ( cam ape je ) smpai2 umah je, ak trus g umah jiran. tp pelik, mcm xde org kt ctu... umah jiran tu, umah papan.. mase tu mlm sbb gelap je, n nmpk bintang2 time aku tgok dari pelantar umah. aku jugak smpat mandi kt ctu... mandi? a'ah, mndi malam2.. lpas tu, da pagi.. abg aku dtg n jemput balik umah,, padahal jln kaki je. bile kt jalan tu, aku nmpk cam ramai org je kt umah.. n umah ku atas bukit. banglo 2 tingkat tu ( in real, not like that ok) aku pon dgn peliknye masuk dalam...

bile masuk dalam tu, sdikit terkejut sbb ramai org, n diorg ni bru nk menjamu makanan. eh, mcm kenduri je aku rse.. tp aku x endahkan sgt diorg ni.. xde yg aku kenal kecuali family aku je..
aku pon trus msuk dalam cari mak.. mak dalam bilik mase tu.. bile bukak je pintu bilik, mak terus hulur selimut. selimut yg aku sayang, yg kne tuduh dicuri.. :') selimut tu da dipulangkan balik kat aku.. huhu,, hepi, terharu.. n nangis lagi..

lpas tu? abes da, aku terjage coz ana ketuk pintu.. mybe kalo xde gngguan, ade cite yg akan brsambung kan.. wallahua'lam.. lgpun da tgahari buta -_- ish2..

persoalan2 yang aku nk utarakan...

1. knape aku sgt sedih bile org ckp aku curi selimut tu??
2. apa kaitan kawan aku 2 org dalam tu?
3. umah sape yg besa n atas bukit?
4. nape umah jiran (sbb dekat) umah kayu je, yg mcm xde orang?
5. knape ramai sgt orang kt umah ? ( cam wat knduri kesyukuran)
6. ade kaitan ngan matrikulasi aku dulu ke??
7. stil dpt rase siang n mlm dlm mimpi?

hmm.. kwn aku ade ckp, mgkin aku akan dpt balik bnde yang hilang, yg aku syg sgt2.. yg wat aku rse safe mcm selimut tu buat. ( I'm always cover myself by this selimut b4 I sleep) rumah tu plak, mgkin aku akan capai smthing kejayaan dalam hidup n bawak kbahagiaan kat family. (amin.. ) erm.. yg len2 tu belom terjawab.. huhu. n rsenye aku trtinggal satu scene, ak nga tgok tv rsenye.. tp x sure terselit ktne babak tu..

ape2 pon, aku pecaye sume tu mainan tido je.. cume pelik la sbb aku btol2 menangis dlm tido smpai kuar air mate.. (kalo penah pon sekali dulu je rsenye)

k la, smpai sini je citenye.. :) mmg pelik kan.. tp 2la, mgkin sume ni khayalan yg direka oleh otak kan, wallahua'alam. hanya Allah mengetahui semuanya..



2 kata-kata:

dyaya said...

besanye mimpi siang hari ni mainan tido je..lg2 kalu tgh hari..huhu..tp myb de sumthng yg cbe d sampaikn kot..

emy'n said...

emm.. blom kul 12 lg tu yan.. hehe.. hope kalo ade pape ptande, baik2 la sumenye.. mmg xleh caye sgt kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review