About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Thursday, June 9, 2011

entri 2 bulan

luahan rasa emy'n at 11:34 PM
bismillahirrahmanirrahim..


=) it should be entri hari lahir 2, tapi x berkesempatan nak tulis time 2 jun lepas.. 
so, tunggu sampai 9 Jun .. jadi entri 2 bulan ^__^ hehe..


btw, just read entri encik buah hati entitled kisah dahulu =) 
tak percaya tapi mesti percaya yang diri ni dah berubah.. kalau tak banyak, sikit..


1. aku dah tak memilih sangat macam dulu.. kalau dulu, mesti nak macam ni, nak macam tu, ini tak boleh, itu tak boleh.. jadi too pushy.. sampai orang menyampah kot? aku terlalu mencari kesempurnaan luaran sampai lupa bahawa hati tu lagi penting.. sekarang ni, aku dah jatuh hati pada seseorang yang tak pernah aku jangka =) tak tahu pun sebab apa boleh buka hati untuk dia.. berkawan, memang seronok jadi kawan dia, boleh cerita apa-apa pun.. huhu.. boleh minta tolong, ajak teman g makan, or teman keluar kalau takde member  :P
bila fikir balik, kejam gak aku ni bila cakap camtu kat dia kan.. tapi da lepas, tak boleh tarik balik.. cuma boleh dikenang je la.. hehe


2. sikap yang  pelik.. bukan la pelik, cuma aku pandang dia macam biasa je. kenal pon biasa-biasa je.. betul la orang cakap, tak kenal maka tak cinta.. berkawan dulu sebelum melangkah jauh.. kenal dulu sikap & sifat sebelum nak buat apa-apa keputusan.. tak perlu terburu-buru sebab jalan ni penuh onak dan duri.. kalau tak hati-hati semasa berjalan tu, besar kemungkinan terluka tertusuk duri :) cinta itu menerima, bukan mengubah dan menjadikan orang itu robot buatan kita sendiri.. tapi, ada juga beberapa perkara yang memang kena ubah kan? untuk diri sendiri juga.. (u know it syg ^__^).. reason yang mudah.. sayang diri sendiri sebelum sayang orang lain.. (mahu yang terbaik untuk kamu)


3. memang dia seorang kawan.. yang baik, banyak mendengar .. dia tahu aku cerewet, tahu perkara yang aku suka n tahu perkara yang aku tak suka.. ada something yang buat aku terharu sangat.. ^__^ biar kami je la yang tahu.. walaupun susah mana. tetap dia ubah sebab aku pernah cakap perkara tu (thanks sangat2 sayang).. sekarang ni, akan terima diri kamu seadanya.., akan faham kamu, akan menyayangi kamu.. tak perlu pun ikut ciri-ciri yang kononnya aku pilih dulu sebab kita dapat apa yang kita perlu bukannya yang kita mahu =) itu semua sekadar 'barrier' untuk menguatkan diri sendiri..


selamat ulang bulan ke 2 Muhammad Syafiq  ^__^ 
sebenarnya tak tahu pun masa sebenar .. tak ada kata-kata yang khas untuk menunjukkan perasaan..
tapi masing-masing tahu sendiri.. kan.. hehe.. 

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang

Jikalau tidak kerana sayang
Kuntuman kasih tak mungkin kembang
Andainya jemu mengganti rindu
Jambangan mesra tentulah layu

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

p/s: hope dapat jalani hidup ini bersama kamu ^_^.. thanx for being mine.. tak ada sebab aku jatuh hati, dan tak akan ada sebab untuk aku berpaling lagi.. sentiasa dirimu.. syafiq norazami

7 kata-kata:

cik husna said...

semoga berbahagia dan berkekalan hingga akhirnya :)

uDanGTerBakAr said...

hahah .. bakal jd kak ngah ni una .. =)

sHaFiFi said...

happy together 4 both of u :))

amna said...

dah 2 bulan!!
cepatnya masa berlalu.. makin dekat dah ni.. hehe

emy'n said...

una : amin.. ^__^ thanx dear! moga bhagia jgak..

fifi: thanx! :D

jia: yup.. 3 thun lg.. insyaAllah.. huhu

ZWAN SABRI said...

Semoga bebahagia..
btw, 2 Jun? Birthday zwan tuu..
HEHE

MySuaraBlog: Top 10 Carian Google Oleh Rakyat Malaysia Pada Bulan Mei

emy'n said...

zwan: thanx zwan :) owh.. same day.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review