About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Friday, December 2, 2011

memujuk

luahan rasa emy'n at 12:51 AM
salam...

entri khas untuk kamu muhammad syafiq ^__^

hari ni dah 2 Disember dah.. seminggu lagi dah 8 bulan kita bersama kan..
kadang-kadang rasa lama, kadang-kadang rasa sekejap..=) banyak dah kenangan bersama..
semua tu memang mengundang rindu bila diingat-ingat kembali..
suka duka masa berkawan apatah lagi masa berkasihan..

tapi satu perkara yang pasti.. kekurangan aku dalam memujuk..
maafkan aku ye sayang =') selama umur ini lain yang aku faham, lain yang aku pegang..
fahaman aku, lelaki merajuk perlukan masa bersendirian..
tak betah ditegur, ditanya dan dipaksa untuk beritahu sebabnya..
perkara sebegitu hanya akan membuatkan mereka lagi jauh dengan kita..
sebab utama ialah ego ...

sejak-sejak ni, banyak perkara yang membuatku mengubah cara berfikir..
lelaki merajuk inginkan perhatian, sama macam orang perempuan merajuk.. :P
aku dapati tak semua lelaki sama.. ada yang keras hati, ada yang lembut hati..
macam kamu, senang berterus terang walaupun mulanya kamu meminta aku berfikir sendiri..
faham-faham la sayang, aku banyak fikir ke arah negatif..
entah la, jadi takut kadang-kadang.. sampai tak terlintas yang positifnya..

selama ini, kamu yang banyak memujuk..
salah aku, tapi tetap kamu yang pujuk :')
aku cuma diam... bukan apa sayang, cuma berikan kamu masa untuk redakan hati tu..
tetap sayang kamu..

ni ada sikit info pasal cara memujuk yang aku jumpa kat internet..(tentang cinta)

  1. terangkan perkara sebenar
  2. bertolak ansur dan bijak membuat keputusan
  3. ucapkan kata-kata manis
  4. nyanyikan lagu untuknya
betul ke? 
apa-apa pun, aku akan cuba memujuk k =)
hanya perlukan masa untuk betul-betul dapat caranya..

kamu penting buat aku.. untuk masa kini dan seterusnya ^__^
maaf atas kekurangan dan khilafku.. akan ku perbaiki lagi..

 mine forever :) insyaAllah

2 kata-kata:

aryuyidIary said...

comelnyer entry emmy..wish u slmt berbahagia dgn syafiq alwys. xsabar nak makan nasi minyak korang..hehe :D

emy'n said...

haha.. segan2 :PP
tQ fariha.. wish u happy too k ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review