About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Thursday, June 14, 2012

preparation

luahan rasa emy'n at 4:38 PM
lagi beberapa hari je cuti akan habis. kejap je rasanya cuti 3 minggu ni. padahal masa mula-mula cuti rasa lama. memang kena tunggu bulan 12 untuk cuti lama-lama. dan tunggu lagi setahun untuk habis belajar. =.= semangat lah wahai hati. tak lama pun setahun tu kan.

sebenarnya rasa berat nak balik sana. tak tahu kenapa. walaupun aku tahu ada seseorang di sana yang memang setia menanti aku, aku dapat rasa ada sesuatu yang aku tak nak hadapi. aku sendiri tak pasti. yang aku boleh lakukan ialah dengan berdiam diri. biasalah hidup ni, tak semua orang suka kita, kita pun akan ada orang yang kita tak suka. aku dapat rasa cabaran sem 6 yang makin mencabar. aku harus bertahan sampai habis belajar nanti. perkara yang lain akan aku cuba ketepikan dulu. walaupun aku tahu susah caranya sebab sudah lama aku hadapi perkara ni. apa yang aku mampu buat untuk cegah, aku dah buat. tapi percayalah hati ni rasa jengkel, berdepan dengan kerenah sebegitu hari-hari. aku pun tak sangka bila dah dewasa macam ni, makin sukar nak ikhlaskan hati, makin susah nak menerima. tak macam masa muda dulu. selalu memaafkan dan menerima.

kekasih, cukup hanya seorang. dia yang selalu ada pada saat-saat aku memerlukan. yang dapat menerima baik dan buruk diri aku. seringkali dia jadi kekuatan buat aku dalam banyak hal. seringkali dia menjadi seorang pendengar, penasihat, dan juga pengkritik dalam tindak tanduk aku. mungkin bila jauh dengan keluarga, aku jadi seseorang yang lain. bila dekat dengan keluarga, aku ada watak yang tersendiri. aku seorang yang pendiam, pemendam, pasif mungkin. tapi dengan kekasih, diam aku akan hilang, aku jadi seorang yang suka bercakap sebab aku tahu dia mendengar :) aku bersyukur ada dirinya dalam hidup ni.

kawan, ramai yang aku kenal sejak dulu sampai sekarang. ataupun yang baru aku kenal. itu pun sekadar mengenal luaran sahaja. ada juga yang cuma kenal di dalam fb ataupun blog. :) macam-macam ragam manusia yang aku dapat lihat bila berkawan. ada yang menyenangkan, menyakitkan, menyedihkan, menggembirakan dan pelbagai lagi perasaan untuk ditafsir. aku mengaku, aku bukanlah seorang kawan yang baik sebab aku kenal diri aku sendiri. aku tak boleh terlalu rapat dengan seseorang sebab akan ada 2 kemungkinan sama ada aku menerima dirinya ataupun aku makin menjauhi dirinya. sebab tu aku tak ramai kawan yang benar-benar aku panggil sahabat. boleh dikira dengan jari. tambah-tambah lagi, pendedahan aku dengan bermacam ragam manusia di sekeliling aku. :) bila aku alami sendiri beberapa perkara, aku terus tersedar. susah nak terima kelebihan dan kelemahan seseorang. yang paling ketara ialah susah nak memahami seseorang. yang aku dapat rasa masa tu perasaan tak suka. mungkin dia tak suka dengan perbuatan atau percakapan aku. perkataan di belakang tu mungkin kerap. aku sendiri tahu situasi tu, dan aku lari dari perkara tu kerana kepercayaan aku dah kurang. aku jadi keliru dengan situasi.

ok lah, sekadar pandangan dan pengalaman sendiri. yang pasti setiap perkara yang berlaku menjadikan aku lebih terbuka dengan hidup ni. semoga sem 6 nanti dapat aku lalui dengan lancar. :) semoga dipermudahkan, insyaAllah :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review