About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Tuesday, July 24, 2012

rasa

luahan rasa emy'n at 2:05 AM
hari pertama praktikum.. penat, letih sebab berpuasa. tapi memang penat pun praktikum ni walaupun bulan tak puasa. normal la tu, masih dalam latihan kan?

balik sekolah, perasan something perubahan pada bobo :( bobo sakit. tak nak makan, nak buka mata pun tak larat. duduk diam je. terdengar juga bunyi macam bersin or batuk or selsema =.= hmm, tak pasti apa kena dengan bobo. patutlah malam sebelumnya diam je tidur. tak macam selalu, aktif je bila malam-malam.. sibuk nak main. tiba-tiba nangis, telefon syafiq bagitau keadaan bobo.. dia tak boleh nak kata apa. sekadar memujuk dan pesan bahawa setiap yang hidup akan pergi, mungkin dah masa bobo nak sakit. bobo dah tua, dibela dari tahun lepas lagi :'(

lepas tu, baring-baring sebab nak tidur. tapi masih ada orang sudi nak berbual dalam telefon, nak hilangkan rasa sedih ni. macam-macam cerita ada hari pertama praktikum. katanya, GB sekolah elit boleh pilih mana-mana guru praktikum yang dia berkenan untuk posting di sekolah dia. ohh, memang aku tak bagi la kan. kata nak balik Pahang. :P sekarang kata tak nak sebab banyak kawasan pedalaman dan orang asli. mungkin nak minta posting Johor. huhuh..
" nak posting Johor, nanti senang nak pergi risik dia"
*blush* " haa, ye la tu."
" betul la, nanti dapat gaji first terus nak g risik, lepas-lepas tu insyaAllah ada rezeki, ada duit terus je nikah. dah sayang dia sorang je."
"kuatnya la berangan". :P
"ni bukan berangan la yang, ni perancangan. perancangan masa depan"

senyum. :) moga dipermudahkan. terasa jauh lagi perjalanan. banyak perkara perlu dicapai terlebih dahulu. apa-apa pun, rasa bahagia tetap ada walaupun banyak onak dan duri sentiasa menghalang jalan. fikir-fikir balik, inilah yang terbaik insyaAllah. jalannya mudah, bila dah cukup semuanya, sedia saja la. yang penting bukan sekarang sebab masing-masing perlu mengejar masa kini, lengkapkan waktu kini sebelum sibuk menyediakan masa depan :D tanggungjawab sekarang perlu diselesaikan sebelum sibuk-sibuk nak memikul tanggugjawab lain. risau tak tertanggung bila banyak-banyak. 

harapku semoga hubungan ini direstui. bukan tiada respon keluarga. cuma mereka tidak terlalu mengambil tahu. mungkin masih risau akan perjalananku nanti. juga perjalanan dia. tambah lagi, jarak turut jadi halangan antara kami. tak ada istilah singgah bermalam atau menziarah lagi sampai sekarang. malah, mak ayah pun belum jumpa dia lagi. insyaAllah satu hari nanti :D aku tau, mak ayah memang tegas hal sebegini, jika disebut-sebut selalu memang akan melekakan aku. menjadikan aku lupa tentang apa yang aku perlu lakukan kini. tapi yang pasti, 2014 nanti dah boleh buka cerita untuk meletakkan tangga di rumah :P huhuh.. itu pesan ayah dan mak. insyaAllah.. insyaAllah, semoga dipermudahkan..





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review