About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Wednesday, September 19, 2012

baju basah

luahan rasa emy'n at 12:48 AM
ok, ni cerita petang tadi..

ada seorang junior aras bawah aku ni pandang aku dengan muka pelik + tak puas hati kot.. hahah.
maklumlah, aku sidai baju basah direct lepas bilas baju. selalunya aku rajin nak toss baju dekat baldi aku dalam 1 ke 2 jam before sidai. paling lama aku biar semalaman semata-mata tak nak bagi baju orang bawah basah kena titisan air baju aku. tapi tadi aku punya malas nak toss tambah-tambah lagi bila tengok 2 ampaian bawah aku kosong tak ada baju apa-apa. aku sidai je terus dengan air menitik-nitik tu. dulu, memang dah kena sound siapa-siapa yang sidai baju basah lagi-lagi budak aras 1, 2 dan 3 yang mana akan basahkan baju budak aras 0 kan. dulu dah pernah bincang pasal ni masa meeting asrama. maknanya memang dah dipesan untuk toss baju dulu sebelum sidai kecuali basuh pakai mesin basuh 3 ringgit tu.

masa aku sidai tu, dengan yakinnya aku pasti tak ada orang akan sidai. yelah, dah dekat pukul 7 malam kan. tiba-tiba ada orang sidai pulak. ehh, aku pasti dia sedar. aku memang baik bila panggil orang tu dan bagitau aku sidai baju basah. hahah.. well, orang tu pun tak kisah sebab baju dia pun basah. ok la tu kan. dah tak kisah nak buat macam mana. tapi masa aku tengah sidai dekat ampai sebelah kanan sikit, ada junior angkat baju dia sambil pandang atas. semestinya dia perasan air menitik dari atas. aku pun selamba terpandang muka pelik dia. mesti dia fikir aku ni suka-suka hati je sidai baju basah. hahah :P mentang-mentang dah senior sikit dari dia. boleh buat kepala sendiri. :P nak buat macam mana, dah la air tak ada masa basuh baju tadi. menunggu air dari paip kecemasan je yang memang orang lain pun nak guna. biasanya aku basuh malam-malam, toss, esok pagi baru sidai before pergi sekolah. tapi tadi terajin nak basuh sebelum maghrib. bila dah terajin kat situ, termalas pulak nak toss.. macam-macam betul mood aku ni. masa sakit gigi dulu mood tak boleh tahan bising. padahal sebelum tu ok je aku rasa. hahah.. umur 22 ni memang banyak campur aduk emosi kot?

ok lah, saja je update cerita macam ni. at least orang tau aku bukan sengaja suka-suka hati nak basahkan baju kat ampaian tu. tak pernah buat macam tu pun bila ampaian full. siyes. memang betul kosong ampaian bawah aku tu tadi.. hehe. bukan nak tunjuk baik jugak ni, tapi sekadar nak tunjuk yang aku memang konsider bab-bab macam ni. agak konsider laa.. dah nama pun cikgu, so behave pun kena la macam cikgu kan.

p/s : agak-agak kena aim dengan budak bawah tak sebab buat perangai macam tu tadi? haha.. hope tak la, nak jadi budak baik dekat asrama :P

0 kata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review