About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Tuesday, October 2, 2012

selesa

luahan rasa emy'n at 9:44 AM
keadaan mungkin terlalu selesa buat dirinya.
tapi bukan untuk aku,
keselesaan ini membuat aku rasa jauh..
entah la, susah nak tafsir satu persatu..
memang perkara remeh, tak penting mana pun..
yang penting bagi dia, 'aku sayang kau, kau sayang aku' =.=

tapi kata-kata hanya sekadar kata,
perlukan lebih dari tu,
perlukan perbuatan, pandangan dan pemerhatian..
kadang kala 'sayang' itu sering menjadi tidak adil.
tidak adil.

mungkin dia tak sedar, sebab terlalu selesa..
secure dengan keadaan, secure dengan situasi
mengharap aku yang memahami dan mengerti..
tapi dia sering kali tiada, di depan mata mahupun di ruang maya..

mungkin aku yang mengada, sebab aku suka terasa..
ingin perhatian, sedikit pengertian
insecure dengan keadaan, insecure dengan situasi
mengharap dia yang sudi memahami dan mengerti
bahawa aku ingin selalu merasa dihargai..

18 bulan bukan sekadar mimpi jua fantasi.
aku harapkan suatu pengakhiran yang baik, buat diriku dan juga dia.
tapi seringkali ada penghalang yang membuatku jatuh di atas waktu..
jatuh, sakit, luka kemudian sembuh.. tapi parut tetap ada.
normal la, manusia punya perasaan..

mungkin aku kini hanya perlukan sedikit ruang,
untuk bernafas, mencari diri sendiri, menjaga hati sendiri..
tak ingin merasa sakit, perit dan pedih..
yang aku pasti aku bukan berputus asa
cuma aku tersedar bahawa umur ini masih muda..

p/s : Bila tak ada jodoh, bukan kerana dia tak baik untuk kita atau sebaliknya. Tapi sebab dia memang tidak tertulis untuk kita di Luh Mahfuz sejak azali lagi. Atau mungkin kerana makin dekat kita dengan si dia, makin kita menjauh dengan DIA.

walau bagaimanapun, aku masih berharap ada jodoh antara aku dan dia. insyaAllah




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review