About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Friday, May 31, 2013

missing her

luahan rasa emy'n at 12:48 AM



the most beautiful women in my heart :')
salam jumaat.

genap 17 minggu pemergianmu. betul-betul rindu, tak pernah rasa rindu macam ni, :') masa awal-awal mak pergi dulu, selalu mimpi.  dalam mimpi tu memang terasa macam betul. duduk sama-sama dalam rumah, mak teman dalam dewan (macam ada program dengan keluarga) sampaikan dalam mimpi tu aku boleh terfikir 'mak kan ada lagi, kenapa orang cakap mak dah tak ada?' dan tiba-tiba memang mak hilang dah lepas tu. lenyap dari pandangan :( masa tu aku sedar yang aku macam tak dapat terima kenyataan. tapi bila lama-lama kurang dah mimpi. lama juga tak mimpi hari tu. bila dah mula cuti ni ada mimpi balik :') memang, tu je la cara untuk lepas rindu yang takkan ada kesudahan ni.

nenek kata kalau kita mimpikan seseorang yang dah tak ada, maknanya dia sayang pada kita :') mak la orang yang sentiasa percaya kat diri ni. ingat lagi masa pertama kali dan juga itulah yang terakhir rupanya bawa mak naik kereta. dekat je mak suruh bawak, dari bank sampai rumah.

me: mak percaya ke suruh mimin bawak ni?
mak: percaya je, kan dah ada lesen.

memang lesen tu lama dah. tapi nak mula drive balik memang takut. tapi mak tak risau pun. cuma dia komen aku tak brek kat jalan-jalan yang bahaya. =.=! err. biasa la reason aku tak nak enjin mati. manual kan.. hehe. tapi serius tak mati enjin pun kalau brek, kecuali dah nak berhenti sangat kereta tu. so, tekan la clutch ngan brek sekali.

hmm.. cuti ni tanpa dirinya. yang ada cuma kenangan. masakan terakhirnya yang aku nikmati ialah sambal udang, mak la orang yang last potongkan rambut sebab beria nak potong masa september lepas. tiada pesanan terakhir, yang aku ingat mak suruh drive elok-elok pergi praktikum. mungkin dia risau sebab anak dia ni tak drive langsung 5 tahun lepas dapat lesen.

aku andaikan pesanan tu adalah supaya aku berhati-hati di sepanjang hidup ni :') in shaa Allah. semoga tenang di sana mak..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review