About Me

My photo
tak ada apa-apa yang menarik di sini, cuma penuh dengan kisah cinta dan kehidupan

dua hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

syafiqemyliza

Sunday, June 2, 2013

happy birthday love

luahan rasa emy'n at 10:54 PM
salam,

entri khas untuk buah hati sempena ulangtahun lahir dia yang ke 23 :)
banyak dah post pasal dia sebelum ni. tapi tak apa, yang baca dia jugak kan. 



sedikit sebanyak pasal dia.

nama penuh Muhammad Syafiq bin Norazami. lahir di jerantut, membesar di rompin kemudian temerloh. abahnya seorang guru berasal dari mentakab, ibunya pun seorang guru berasal dari jerantut. pendek kata memang anak jati Pahang. :) anak kedua dari 5 orang adik beradik, jenis darah O sama dengan aku. berkongsi bulan lahir dengan abah, sama lagi dengan aku yang kongsi bulan lahir dengan ayah. :) hehe. banyak persamaan, banyak juga perbezaan.

kenal dengan dia sejak zaman pra lagi. kenal biasa-biasa, overall dia bukan jenis yang aku minat. jujur aku pernah tolak dia dengan bagitau yang dia bukan type orang yang aku minat :P tapi.....

tak pernah sangka pun boleh 'tersuka'. mungkin sebab sikap dia yang suka mendengar, jadi matang dalam hal-hal yang matang, kadang jadi gila-gila, jadi macam budak-budak dan boleh terima perangai aku yang asyik berubah-ubah ni. dia selalu ada bila diperlukan. siapa tahu buat kerja sama-sama dalam rumah sukan pun boleh timbulkan perasaan? hehe. semalam baru je terus terang, buat pengakuan yang sepatutnya dah lama buat. aku dah lama suka dia. how come aku boleh gelak tengok dia pakai helmet sebab nak bawak barang yang banyak naik ke asrama, tak cukup tangan terpaksa pakai helmet. :P hehe. masa tu dah suka dah. sejak kerjasama dalam rumah bendahara, banyak perkara yang dia buat jadikan aku rasa happy :D masa tu la dapat nampak sifat kepimpinan dalam dirinya, ketegasan, keseriusan dalam kerja. :) selalunya nampak dia ni suka buat tak tahu dan macam tak ambil tahu. hehe. side diri dia yang lain tu buat aku kagum dalam diam. orang-orang sekeliling boleh bagi kerjasama dengan dia :) hurm, memang lain sangat dengan apa yang aku kenal mula-mula. 

masa awal-awal bercinta, ada je orang yang pesan supaya aku berhati-hati. mungkin risau terputus di tengah jalan. aku tahu mungkin ramai juga orang yang fikir hubungan ni tak kekal lama. maklumlah, masing-masing ada sejarah hidup. dalam bab cinta, ramai yang kenal dia suka ganti-ganti. tapi aku lagi suka kenal sendiri dan tanya sendiri tuan punya badan. dari situ aku dapat tahu perangai dia dengan lebih dalam, apa yang diharapkan dalam satu-satu hubungan dan macam-macam perkara lagi. sampai sekarang ni pun, bukan tak pernah ada gaduh, ada je. cuma perasaan dalam diri masing-masing yang buatkan kita bertahan :) sedar tak sedar dah 2 tahun lebih hubungan ni. :) nak bina satu-satu hubungan tu bukan mudah. dalam tempoh tu la kita belajar pelbagai perkara, belajar menerima dan tolak ansur.


 gambar semalam masa pergi jemputan kahwin. serius je masa drive. konon pakai seat belt :P padahal nak elak warning beep. hehe. 



ni la dia. dengan jersi dan seluar jeans. pakai selipar je :P tak ada pun macam guys yang lain berkemeja, berkasut dan bergaya bagai-bagai. hehe. sebab ni juga la aku sayang, dari awal lagi dia memang macam ni. dah jadi feveret dia dah pakai jersi. tak ada pun nak berlebih-lebih atau menunjuk. as simple as him, yang penting bersih dan kemas :) dia pun tak kisah kalau aku tak bergaya or ikut fesyen. yang penting nampak ok pada dia pun dah cukup la. just being ownself :D 


ehem..
di kesempatan ni nak ucap selamat hari lahir, semoga panjang umur, diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki, dipermudahkan perjalanan hidup, menjadi anak yang berbakti pada ibu abah dan semoga hubungan kita ni kekal sampai akhir nanti :) hope kita dapat capai apa yang kita harapkan. terima kasih atas kasih sayang ini :D


moral in this life, kita takkan dapat apa yang kita nak. tapi kita dapat apa yang kita perlu :) 



3 kata-kata:

shafifi said...

Hehe lepas ni bole la rase nasik minyak korang lak..eheheh

uDanGTerBakAr said...

nasi mintak tunggu kerja ... hiihi .. nasi putih .. nnt fiq bg fie jamah ..

uDanGTerBakAr said...

tq .. my love =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

me

him

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

Metafora hidup Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review